Belplan applicaties

Introductie

In het Belplan wordt bepaald op welke wijze de gesprekken bij je organisatie binnen komen. In dit artikel nemen wij je graag mee wat er allemaal mogelijk is met een korte beschrijven. Binnen het Belplan zijn verschillende keuzes, te weten: Klik bij meer informatie bij het onderdeel voor meer informatie over de optie. App Beschrijving Meer informatie Inkomende faxen op het juiste e-mailadres laten afleveren. Binnenkort Het vooraf ingestelde keuzemenu in het Be...

Voorwaarde

Een voorwaarde kan je zien als een filter voor telefoon nummers. De voorwaarde is voor meerdere doeleindes in te zetten. Een voorwaarde kan je bijvoorbeeld gebruiken als een blokkade voor specifieke nummers. Stel dat je geen gesprekken wilt ontvangen van 1 of meerdere specifieke nummers, dan kan je hiervoor de voorwaarde gebruiken. Ook kan je een voorwaarde gebruiken om specifieke nummers naar een andere belgroep, gebruiker of wachtrij te leiden dan de overige nummers. Hieronder een paar voor...

Fax

Bij de fax box instellingen kan één of meer fax boxen worden aangemaakt en kan er bepaald worden wie de faxen online en/of per email de faxberichten mag ontvangen. Als de fax box is aangemaakt kan deze met de fax-app in de belroutes en keuzemenu’s worden geïntegreerd.

Keuzemenu

Via Belplan > Keuzemenu> Toevoegen, kan je makkelijk een nieuw keuzemenu aanmaken. Geef hier vervolgens het keuzemenu een naam (2x) en een time0out duur en kies dan opslaan. Time-out staat voor de tijd die iemand heeft om een keuze te maken in het keuzemenu Instellen keuzemenu: Na het aanmaken kan het keuzemenu ingericht worden door diverse ‘apps’ vanuit de linkerzijde te slepen naar de rechterzijde. We verklaren hieronder een aantal velden voor de eerste stappen van het keuzem...

Doorverbinden

De doorverbind-app biedt de mogelijkheid om een inkomend gesprek naar een in- of extern nummer door te schakelen. Wanneer je in de belroute bent, sleep je de app dan naar de juiste plek in de belroute. Als de app wordt losgelaten kunnen de volgende dingen worden ingevuld: Doorverbinden naar in- of extern nummer; Klap lijst uit (pijltje) om een intern toestel of belroute te selecteren. Om door te schakelen naar een extern nummer (bijv. mobiel) toets het nummer in het bestemmingsveld. Belroute...

Tijdsconditie

Maak een nieuwe tijdconditie aan door bovenin tijdsconditie te kiezen en hierna rechtsboven op toevoegen te klikken. Je hebt hier de mogelijkheid om een eigen “Tijdsconditie” aan te maken zodat er in een opgegeven periode, dag, tijd, etc. een actie uitgevoerd zal worden in de centrale. Bijvoorbeeld een voicemail na werktijd, in vakanties of het activeren van een keuzemenu, wachtrij of doorschakeling. Periode; Voor aaneengesloten periode van dagen. Bijvoorbeeld van 25 mei tot 8 juni. Handig v...

Belgroep

Een Belgroep is een groep met daarin een of meerdere toestellen. De belgroep-app biedt de mogelijkheid om een inkomend gesprek naar één of meerdere in- of externe nummers door te schakelen. Zowel interne (bedrijfs-)toestellen, als externe toestellen toe voegen.(vast of mobiel nummer). Bij Kies gebruiker kies je de medewerker(s). Vul hier het interne nummer of naam in van de collega of klik op het pijltje in de balk. wanneer je de collega ziet, klik je op de naam van de collega en klik je op +...

Omleiding

De omleidings-app maakt het mogelijk om een omleiding aan te maken in een belroute. Het is als het ware een alternatieve belroute, die u gemakkelijk in- en uit- kunt schakelen. Deze route kan één of meerdere acties omvatten, (denk aan het snel activeren van een voicemail of doorschakeling) daarnaast kunnen meerdere omleidingen gemaakt worden. Elke omleiding krijgt een eigen unieke code die op al de IP-toestellen is in te toetsen om de omleiding in- of uit te schakelen. Er klinkt dan of de omleid...

Geluid

Met de app geluid, kan je een geluidsbestand in je belplan laten afspelen. Denk hierbij aan het begroeten van je klant, of een gesloten boodschap zonder mogelijkheid van het inspreken van de voicemail. Wanneer je geluid toegevoegd, heb je de mogelijkheid om een bestand te selecteren die al geüpload is. Heb je nog geen bestanden geüpload? Klik dan op Upload geluidsbestand. Je kan vervolgens een bestand uploaden door te klikken op Uploaden gevolgd door Opslaan. Bestandsformaten Ons plat...

Wachtrij

Een wachtrij maakt het mogelijk om te zorgen dat de bellers gedoseerd aan de beschikbare werknemers (= ‘agents’) worden aangeboden. Ondertussen hoort de beller wachtmuziek of een wachttoon. Als de wachtrij is aangemaakt kan deze via de wachtrij-app in de belroutes en keuzemenu’s worden geplaatst. Een wachtrij aanmaken: Klik in het belplanoverzicht op [wachtrijen]: de reeds aangemaakte wachtrijen worden zichtbaar.Klik op button [Toevoegen] Doorloop de wachtrij-wizard, links de vier onderdel...

Webhooks

Met de Webhook-app heb je de mogelijkheid om gespreks-data te ontvangen van een inkomend gesprek naar een belplan. Binnen de Webhook-app heb je de mogelijkheid je eigen URL van je server in te voeren. Wanneer een gesprek de Webhook-app aanroept, ontvang je onmiddellijk de gespreks-data. Zodra de Webhook-app een response van de server ontvangt, worden de vervolg stappen van het belplan gevolgd. Documentatie (English only) Parameters: Presence: Description: Supported methods Required GET POST U...

Nieuwe Meldtekst-app

Met onze nieuwe Meldtekst-app, voorheen bekend als Geluids-app, is het eenvoudiger dan ooit een nieuwe meldtekst in te spreken. Vanaf ieder toestel (vast, Qaller of WebCalls) is het mogelijk om een nieuwe meldtekst in te spreken. Voor iedere Meldtekst-app in het belplan kan een verkort nummer worden ingesteld. Door het verkorte kiesnummer te bellen, krijgt de gebruiker een keuzemenu te horen met de volgende acties: - Luisteren naar de huidige meldtekst; - Een nieuwe meldtekst inspreken; ...