Maak een nieuwe tijdconditie aan door bovenin tijdsconditie te kiezen en hierna rechtsboven op toevoegen te klikken.
Je hebt hier de mogelijkheid om een eigen “Tijdsconditie” aan te maken zodat er in een opgegeven periode, dag, tijd, etc. een actie uitgevoerd zal worden in de centrale. Bijvoorbeeld een voicemail na werktijd, in vakanties of het activeren van een keuzemenu, wachtrij of doorschakeling.
Periode; Voor aaneengesloten periode van dagen. Bijvoorbeeld van 25 mei tot 8 juni. Handig voor feestdagen en vakanties.
Datum; Een selectie van specifieke dagen. Bijvoorbeeld 27 april. Handig voor onder andere meetings of eendaagse feestdagen.
Weekdagen; Dit is veruit de meest gebruikte optie. Hierin geef je in een week je normale wekelijkse bereikbaarheid in. Bijvoorbeeld elke maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00. Handig voor reguliere opening-/werktijden.
Na het selecteren van de gewenste optie, wordt er gevraagd om een Naam in te geven en de juiste datums en tijden te selecteren.
Periode
Selecteer bij startdatum en einddatum de gewenste datum start en einddatum van de tijdsconditie.
Dit kan je doen door te klikken op het kalender tekentje naast de datum.
Geef indien gewenst een starttijd en eindtijd in. Wanneer je hier 00:00 invult, zal de tijdsconditie de gehele periode gelden.
LET OP! Dit is per dag!
Datum
Selecteer in de kalender weergave de gewenste dag.
Standaard wordt de dag elk jaar aangeroepen. Dit kan je aanpassen door 'Elk jaar' te selecteren en het gewenste jaartal te kiezen.
Geef indien gewenst een starttijd en eindtijd in. Wanneer je hier 00:00 invult, zal de tijdsconditie de gehele dag gelden.
Weekdagen
Selecteer de gewenste dagen handmatig door te klikken op de dag, of op een van de vooraf ingevulde mogelijkheden.
Geef bij starttijd en eindtijd de gewenste openingstijden.
Zodra je de gewenste dagen en/of tijden hebt ingevoerd, kan je de tijdsconditie opslaan en koppelen aan het belplan.