Introductie
Met de CloudCC koppelingen is het mogelijk om uw volledige Windows omgeving met uw
telefonie te integreren. Alle telefoonnummers kunt u aanklikken en uw telefoon zal
vervolgens het gekozen nummer bellen. Daarnaast is het mogelijk dat u een pop-up krijgt bij
inkomende oproepen en uw klantenkaart in uw CRM systeem te openen.
Stap 1 - API aanmaken
De eerste stap is het aanmaken van een API 1. Ga naar het bedrijf waarvoor u een koppeling wilt aanmaken 2. Klik vervolgens op [Instellingen] 3. Bovenaan in de blauwe balk klikt u op [Integraties] en vervolgens op [Nieuwe integratie toevoegen] 4. Vul nu een naam in en onderaan de pagina https://auth.cloudcti.nl/webapi/oauth2 5. Kopieer nu de Client ID en Client Secret en sla deze op. De Client Secret wordt één keer Bewaar de Secret goed! |
![]() |
Stap 2 - Programma installeren en instellen
U kunt via deze link de CloudCC Client software downloaden en installeren. Open nu het
programma en log in met uw e-mailadres en het zojuist aangemaakte wachtwoord. Klik nu
op [Telephony Connector] en vervolgens op [Settings]. Voer nu de Client ID en Client
Secret in die u heeft verkregen bij het aanmaken van de API.
Stap 3 - Gebruiker koppelen
Na het opslaan van de API gegevens krijgt u een pop-up te zien. Hier dient u de
gebruikersnaam en wachtwoord in te geven van de gebruiker die u wilt koppelen. Deze
gebruikersnaam en wachtwoord treft u in de telefooncentrale onder [Gebruikers] en
vervolgens klikt u op [Bewerk gebruiker].
![]() |
![]() |
Stap 4 - CRM systeem koppelen
U kunt nu voor alle gebruikers in één keer een CRM systeem koppelen. Download en
installeer hiervoor het programma [Recognition Configuration Tool]. Klik hier voor de
download.
Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord die u heeft aangemaakt in stap 2. Klik nu
op [Applicatie Toevoegen] en selecteer uw CRM systeem. Na het selecteren kunt u de API
gegevens uit uw CRM systeem invoeren om deze te koppelen. Na het succesvol koppelen
van het systeem is deze automatisch beschikbaar voor alle gebruikers.