Veel voorkomende problemen

Vreemde inkomende gesprekken van 100 of 101 (Ghost Calls)

Wat is er aan de hand? Het VoIP verkeer (SIP) gaan over diverse poorten binnen je netwerk. Externe personen kunnen in sommige gevallen (moedwillig) ook data pakketjes sturen naar deze poorten. Dit kan er voor zorgen dat je toestel overgaat waarbij er een vreemd nummer in je display staat, bijvoorbeeld 100, 101 of 1001. Deze oproepen worden veelal direct verbroken zodra je probeert op te nemen. Dit probleem komt voornamelijk voor op Yealink toestellen. Deze oproepen kunnen in principe geen kwaa...

Geluid valt na 30 seconden weg

Indien het geluid binnen ca. 30 seconden in een gesprek wegvalt, wordt dit vaak veroorzaakt door SIP ALG. SIP ALG dient te worden uitgeschakeld in het netwerk van de klant. Voor meer informatie zie: https://support.telador.nl/desk/889345-SIP-ALG-instellingen

Niet kunnen doorverbinden

Niet kunnen doorverbinden van gesprekken wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door SIP ALG in het netwerk van de klant. SIP ALG dient te worden uitgeschakeld. Voor meer informatie zie: https://support.telador.nl/desk/889345-SIP-ALG-instellingen

Ik zie geen interne IP adressen in het company panel

Indien er geen interne IP adressen zichtbaar zijn in het company panel bij de toestellen, staat SIP ALG zeer waarschijnlijk aan. SIP ALG dient te worden uitgeschakeld om problemen te voorkomen: https://support.telador.nl/desk/889345-SIP-ALG-instellingen

Geen geluid in gesprekken

Indien er geen of one-way audio is tijdens gesprekken, wordt er verkeer in het netwerk van de klant geblokkeerd van en/of naar de IP adressen van de telefooncentrale. Alle verkeer VAN én NAAR de IP adressen beschreven in onderstaand artikel dienen te worden toegestaan: https://support.telador.nl/desk/300111-Welke-instellingen-moeten-doorgevoerd-worden-in-de-firewall

Geen inkomende gesprekken na x seconden

Soms komt het voor dat inkomende oproepen niet binnenkomen op sommige toestellen en na een aantal minuten wel weer. Dit probleem is herkenbaar als de NAT Port Closing timer te laag staat in het netwerk van de klant. Momenteel hanteren wij een registratie-tijd van 300 seconden voor toestellen. Indien de NAT Port Closing timer lager staat dan 300 seconden, wordt de verbinding afgebroken door de router/firewall en zal het toestel geen inkomende gesprekken ontvangen tot het toestel zich weer opnieuw...

Qaller app geeft melding 'Loop detected'

Indien klanten bellen van de Qaller app intern naar een andere gebruiker, is het pakket dat verstuurd wordt groter dan een extern telefoongesprek. We sturen namelijk meer informatie mee, zoals de naam van de gebruiker. Indien een klant aangeeft 'Loop detected', dan zijn er twee zaken die gecontroleerd kunnen worden in het netwerk van de klant: - MTU > deze moet op 1500 staan; - Fragmented packages > deze moet aan staan.