Router / Firewall instellingen

Welke instellingen moeten doorgevoerd worden in de firewall?

Whitelist de IP ranges hieronder voor zowel TCP & UDP en voor inkomend & uitgaand verkeer. Deze whitelist dient doorgevoerd te worden op de interne IP-adressen reeks waar de telefoontoestellen gebruik van maken. IP Range telefooncentrale - Subnet: 185.19.236.0/22 - Start IP: 185.19.236.0 - Eind IP: 185.19.239.255 (let op: hele range) SIP - Poort 5060 (TCP en UDP) - Poort 5061 (TLS) RTP (spraak / geluid) - UDP alle poorten Provisioning en WebCalls ...

SIP ALG instellingen

SIP ALG dient uitgeschakeld te zijn voor een correcte verwerking van het telefonie verkeer. In veel routers en firewalls is SIP ALG standaard ingeschakeld, via deze check kun je controleren of SIP ALG correct uitgeschakeld is. Om te weten te komen of SIP ALG uitgeschakeld is kun je het bijgesloten bestand downloaden voor Windows. - Het is van belang dat de betreffende computer aangesloten is op het telefonie netwerk. - Open het bestand en start de applicatie. - Accepteer alle permissie...

Hoe maak ik een Pingplotter trace?

Het kan zijn dat wij om een Pingplotter trace vragen. Met een Pingplotter kunnen wij over een langere tijd zien wat de route is van het verkeer naar ons netwerk. 1. Download en installeer Pingplotter via de website van Pingplotter Pingplotter is gratis te downloaden via de website van Pingplotter: https://www.pingplotter.com/download/ Na het installeren, kan je Pingplotter direct opstarten vanaf je computer. 2. Start traces naar onze datacenters Binnen Pingplotter, kunnen er meerdere...

Yealink autoprovisioning whitelist

Om er voor te zorgen dat Yealink toestellen de autoprovisioning aanvragen kunnen doen is het aan te raden om onderstaande te whitelisten in je netwerk. https://dm.yealink.com >> https://api-dm.yealink.com >> https://rps.yealink.com >> 52.71.103.102 35.156.148.166 106.15.89.161 47.75.58.202 47.89.187.0 54.174.154.29 52.5.133.228 In principe wordt poort 443 TCP en UDP hiervoor gebruikt.

VoIP connectie analyse Apple

To investigate a problem our support engineers may ask you to run the VoIP Connection Analyzer. This article will explain how to do so on Mac/Linux. ------------------------- Note: Please use a computer that is connected to the phone network. ------------------------- 1. Download the attached ZIP file on a Mac/Linux machine 2. Unzip the file. 3. Open a terminal session and navigate to the unzipped folder. 4. Grant user access to the script by running the command: chmod +x pingtest.s...

VoIP connectie analyse Windows

VoIP connectie analyse Om problemen te kunnen analyseren kunnen onze engineers vragen om de VoIP Connection Analyzer uit te voeren. In dit artikel leggen we uit hoe dit uitgevoerd kan worden op een Windows machine. ------------------------- Belangrijk: Controleer of de computer is aangesloten op het telefonie netwerk. ------------------------- 1. Download het ZIP bestand uit de bijlage op een Windows machine. 2. Pak het bestand uit. 3. Dubbelklik op "Pingtest.bat". Het commando sch...