Tips bij het aanvragen en opleveren van xDSL verbindingen.

-    Vraag foto’s van de ISRA aan de klant

-    Vraag om referenties op de ISRA (bv het analoge nummer)

-    Vraag of de ISRA toegankelijk is

-    Vraag de verbinding met testen en labelen aan

-    Zorg dat je tijdens het testen en labelen zelf op locatie bent

-    Sluit de router aan binnen een meter van de ISRA

-    Zorg voor de laatste firmware in de router 

-    Gebruik een kabel direct op de ISRA naar de router (hoe meer verbindingen/lasdozen etc  er tussen,          hoe groter de kans op slechte contacten)

-    Haal aanwezige draden op de ader van de ISRA los (parallelle draden levert een bridge tap op en zeer        slechte performance)

-    Gebruik zo kort mogelijke kabel (overlengte niet in een bosje opbinden)

-    Gebruik geen flatcable  (zit bij een Draytek in de doos! Niet gebruiken)

-    Bij een LSA strook op de ISRA geen kabel doggen met losse kern (levert op termijn slecht contact op         en klapperende verbinding)

-    Zorg voor de laatste firmware in de router

 

Tips bij het melden van storing op een bestaande xDSL verbinding:

 

-    Wat is de status van de router ( welke LED’s branden?)

-    Zijn er werkzaamheden bij de klant geweest?

-    Is de router al direct op de ISRA aangesloten?

-    Als de storing wordt aangemeld en er is geen router omgeruild op locatie, neemt KPN de verbinding         24 uur in monitor en wordt er geen monteur aangestuurd

-    Als KPN komt na melding van de storing, zorg dat je er dan zelf ook bent