- Vraag foto’s van de ISRA aan de klant
- Vraag om referenties op de ISRA (bv het analoge nummer)
- Vraag of de ISRA toegankelijk is
- Vraag de verbinding met testen en labelen aan
- Zorg dat je tijdens het testen en labelen zelf op locatie bent
- Sluit de router aan binnen een meter van de ISRA
- Zorg voor de laatste firmware in de router
- Gebruik een kabel direct op de ISRA naar de router (hoe meer verbindingen/lasdozen etc er tussen, hoe groter de kans op slechte contacten)
- Haal aanwezige draden op de ader van de ISRA los (parallelle draden levert een bridge tap op en zeer slechte performance)
- Gebruik zo kort mogelijke kabel (overlengte niet in een bosje opbinden)
- Gebruik geen flatcable (zit bij een Draytek in de doos! Niet gebruiken)
- Bij een LSA strook op de ISRA geen kabel doggen met losse kern (levert op termijn slecht contact op en klapperende verbinding)
- Zorg voor de laatste firmware in de router
Tips bij het melden van storing op een bestaande xDSL verbinding:
- Wat is de status van de router ( welke LED’s branden?)
- Zijn er werkzaamheden bij de klant geweest?
- Is de router al direct op de ISRA aangesloten?
- Als de storing wordt aangemeld en er is geen router omgeruild op locatie, neemt KPN de verbinding 24 uur in monitor en wordt er geen monteur aangestuurd
- Als KPN komt na melding van de storing, zorg dat je er dan zelf ook bent