In deze handleiding gaan we er vanuit dat de grandstream een factory reset heeft gehad of nieuw uit de doos komt!
Voordat we de Grandstream HT802 kunnen registeren dienen we deze te updaten.
Log in op de web omgeving van de ata.
Navigeer naar: Advanced Settings>Firmware Server Path.
Vul hier onderstaande URL in en pas "Upgrade Via" aan naar "HTTP".
firmware.grandstream.com
Controleer of onder Advanced Settings>Randomized Automatic Upgrade staat op "Always Check for New Firmware at Boot up zoals hieronder. Wij hebben ook ingesteld dat hij dagelijks tussen 04 en 06 uur 's nachts controleert of er nieuwe firmware upgrades beschikbaar zijn.
Druk nu op "Apply" onderaan de pagina.
Na de aanpassing door te voeren, kan je de ata een herstart geven om hem direct te laten controleren of er updates beschikbaar zijn.
Wanner de ata geüpdatet is en weer aan staat, kunnen we de sip gegevens in gaan vullen.
Afhankelijk van welke telefoonpoort je gebruikt, kies je voor FXS Port 1 of 2.
Pas de instellingen als volgt aan:
Account Active: | No Yes |
Primary SIP Server: | Sip URL (sip.telador.nl) |
Prefer Primary SIP Server: | No Yes |
Outbound Proxy: | Sip URL (sip.telador.nl) |
Prefer Primary Outbound Proxy: | No Yes |
SIP User ID: | SIP account Gebruikersnaam |
Authenticate ID: | SIP account Gebruikersnaam |
Authenticate Password: | SIP account Wachtwoord |
Name: | Naam van het toestel |
DNS Mode: | A Record SRV NAPTR/SRV Use Configured IP |
Unregister On Reboot: | No Yes |
Outgoing Call without Registration: | No Yes |
Register Expiration: | 1 |
Maximum Number of SIP Request Retries: | 4 |
No Key Entry Timeout: | 1 |
Forced Codec Feature: | No Yes |
Forced Codec: | |
PCMU Codec Feature: | No Yes |
PCMU Codec: | |
PCMA Codec Feature: | No Yes |
PCMA Codec: | |
G723 Codec Feature: | No Yes |
G723 Codec: | |
G729 Codec Feature: | No Yes |
G729 Codec: | |
iLBC Codec Feature: | No Yes |
iLBC Codec: | |
G722 Codec Feature: | No Yes |
G722 Codec: |
Eventueel kan je ook nog de optie "No Key Entry Timeout:" aanpassen naar 1 seconden. Dit is de timeout voordat de telefoon de ingevoerde cijfers gaat bellen.
Als alles zo is aangepast als hierboven beschreven, druk je op "Apply". Nu zou je de registratie met failover via DNS/SRV terug moeten zien in het platform.