Yealink Webinterface wachtwoord

Voor alle Yealink toestellen in onze Interop Certified Plus Autoprovisioning (Zero-Touch) is het al mogelijk om via het company panel een wachtwoord in te stellen voor de webinterface van het toestel. Yealink heeft besloten om in de nieuwste firmware een waarschuwing te tonen indien het standaard admin wachtwoord nog niet veranderd is. We zijn het eens met Yealink dat het gebruik van een standaard wachtwoord niet veilig is en daarom hebben we besloten wegens veiligheidsoverwegingen hierin mee te gaan. Voortaan zullen we voor alle Yealink toestellen in onze Interop Certified Plus Autoprovisioning een nieuw wachtwoord voor de webinterface genereren. 

In de volgende scenario's zullen we een nieuw admin wachtwoord genereren voor de webinterface van het toestel:

  • wanneer een toestel al actief is op het platform en het standaard admin wachtwoord nog niet is ingesteld in het Company panel via "Wijzig toestelvoorkeuren";
  • wanneer een toestel al actief is op het platform en het wachtwoord is ingesteld via de webinterface van het toestel;
  • wanneer een toestel al actief is op het platform en via "Wijzig toestelvoorkeuren" het wachtwoord 'admin' is ingegeven;
  • wanneer een nieuw toestel wordt toegevoegd in de Autoprovisioning, maar geen nieuw admin wachtwoord is ingesteld via "Wijzig toestelvoorkeuren".

Welke toestellen?

  • Yealink T41S
  • Yealink T42S
  • Yealink T46S
  • Yealink T42U
  • Yealink T43U
  • Yealink T46U
  • Yealink T52S
  • Yealink T53(W)
  • Yealink T54S
  • Yealink T54W
  • Yealink T56A
  • Yealink T57W

Overige Yealink toestellen

Voor alle overige toestellen in de Autoprovisioning is het niet mogelijk om het admin wachtwoord van het toestel te wijzigen via de Autoprovisioning. Voor deze toestellen hebben we besloten om de melding uit te schakelen op het toestel wanneer het standaard admin wachtwoord niet veranderd is. Klanten zullen dus niet zien op het toestel dat het standaard wachtwoord nog niet gewijzigd is. Wel adviseren wij ten alle tijden het standaard wachtwoord van de webinterface van een toestel te wijzigen. 

FAQ

Wat als het wachtwoord reeds is ingesteld via "Wijzig toestelvoorkeuren"?

Indien het wachtwoord reeds is veranderd in de Autoprovisioning via "Wijzig toestelvoorkeuren", zal er geen nieuw wachtwoord worden gegenereerd. 

Wat als er geen wachtwoord is ingesteld via "Wijzig toestelvoorkeuren"?

In dit geval zal er na de update automatisch een nieuw wachtwoord voor de webinterface van het toestel worden gegenereerd. Dit wachtwoord is vervolgens terug te vinden in het Company panel onder "Wijzig toestelvoorkeuren".

Wat als het wachtwoord is ingesteld via het toestel in plaats van via de Autoprovisioning?

Indien het toestel is geconfigureerd met onze Interop Certified Plus Autoprovisioning en het wachtwoord is ingesteld via de webinterface van het toestel, zal eer een nieuw wachtwoord worden gegenereerd. Dit wachtwoord is vervolgens terug te vinden in het Company panel onder "Wijzig toestelvoorkeuren".

Wat als het wachtwoord niet voldoet aan de minimale wachtwoord vereisten van het platform?

De vereisten voor een veilig wachtwoord zijn veranderd. Mocht het ingegeven wachtwoord niet aan deze vereisten voldoen, dan overschrijven wij het wachtwoord niet. Indien er een wijziging plaatsvindt via "Wijzig toestelvoorkeuren" (bijvoorbeeld het wijzigen van een BLF knop), dient eerst een nieuw wachtwoord worden ingegeven alvorens de wijzigingen kunnen worden opgeslagen.