Om vanuit je eigen domeinnaam facturen te kunnen versturen dien je onderstaande aanpassingen door te voeren aan je domeinnaam. Wanneer deze aanpassingen niet/niet correct doorgevoerd zijn dan is de kans groot dat de e-mails terecht zullen komen in de spam map.
SPF record
Heb je al een SPF tussen je DNS records staan dan dien je deze aan te vullen met ip4:185.19.236.0/22
Wanneer je nog geen SPF in gebruik hebt dan dien je deze aan te maken:
Type | TXT |
Host | * |
Value | v=spf1 a mx ip4:185.19.236.0/22 ~all |
TTL | 3600 |
Mochten de bovenstaande wijzigingen niet lukken dan kun je je domeinnaam leverancier om hulp vragen.
Na een aantal uur kun je via https://mxtoolbox.com/spf.aspx verifiëren of de wijziging is doorgevoerd. Mocht de mail daarna alsnog in de spam terecht komen dan adviseren wij om onderstaande stap te volgen.
Via https://www.mail-tester.com/ kun je een test mail sturen vanuit de billingportal om te zien of de wijzigingen correct zijn doorgevoerd.