Recentelijk hebben wij geconstateerd dat een aantal handmatig geregistreerde toestellen op ons platform geconfigureerd is met een verkeerde instelling. Dit kan er voor zorgen dat gesprekken naar sommige nummers niet altijd tot stand kunnen komen. De instelling die dit kan veroorzaken heet: PTIME.
Sommige toestellen zijn geconfigureerd met de instelling PTIME:30, dit terwijl het aan te raden is om PTIME:20 te gebruiken. Op dit moment wordt PTIME:30 nog steeds ondersteunt op ons platform, echter zal dit in de toekomst veranderen. Sommige providers zijn al gestopt met het ondersteunen van PTIME:30, dit kan er voor zorgen dat gesprekken van/naar deze providers niet juist tot stand gebracht kunnen worden.
Het aanpassen van deze instelling is enkel benodigd voor handmatig geprovisioned toestellen. Alle toestellen die gebruik maken van de auto provisioning zijn al met PTIME:20 geconfigureerd. Wij raden je aan om deze aanpassing zo snel mogelijk te controleren/door te voeren, zodoende voorkom je dat klanten problemen kunnen ervaren.
Onderstaand vind je voor een aantal toesteltypes een stappenplan voor het aanpassen van deze instelling. Mochten er desondanks nog vragen zijn dan staan wij graag voor je klaar.
FRITZ!Box
Het aanpassen van de PTIME instelling in de FRITZ!Box doe je op de volgende manier:
- Go to the tap "Telephony"
- Click on "Telephone numbers"
- Select the number and click on "Edit"
- Scroll down and click on "Additional Settings"
- Change: "Packet size in milliseconds in send direction" from 30 into 20
Cisco
Het aanpassen van de PTIME instelling in de Cisco doe je op de volgende manier:
- Go to the tap “SIP”
- Scroll down to “SIP Parameter”
- Set Package Time to: 0.020
Aastra
Het aanpassen van de PTIME instelling in de Aastra doe je op de volgende manier:
- Go to the tap “Global SIP”
- Scroll down to “Codec Preference List”
- Set Packetization Interval to: 20