Probleem oplossingen

Handleiding problemen met VoIP oplossen

Handleiding problemen met VoIP oplossen Zie bijlage

Handleiding Router en firewall problemen (whitelist)

Welke IPs moeten in de whitelist staan van mijn firewall? Whitelist de IP ranges hieronder voor zowel TCP & UDP en voor inkomend & uitgaand verkeer. Deze whitelist dient doorgevoerd te worden op de interne IP-adressen reeks waar de telefoontoestellen gebruik van maken. Subnet (TCP&UDP) Start IP (TCP&UDP) Eind IP (TCP&UDP) 185.19.236.0/22 185.19.236.0 185.19.239.255 Service Poort nummer SIP 5060 TCP en UDP 5061 TLS RTP ALLE POORTEN UDP Provis...

SIP ALG detector

Wat is SIP ALG? Meer informatie: https://support.telador.nl/hc/nl/articles/360004157338 SIP ALG dient uitgeschakeld te zijn voor een correcte verwerking van het telefonie verkeer. In veel routers en firewalls is SIP ALG standaard ingeschakeld, via deze check kun je controleren of SIP ALG correct uitgeschakeld is. Om te weten te komen of SIP ALG uitgeschakeld is kun je het bijgesloten bestand downloaden voor Windows. - Het is van belang dat de betreffende computer aangesloten is op het te...

VoIP connectie analyse

VoIP connectie analyse Om problemen te kunnen analyseren kunnen onze engineers vragen om de VoIP Connection Analyzer uit te voeren. In dit artikel leggen we uit hoe dit uitgevoerd kan worden op een Windows machine. ------------------------- Belangrijk: Controleer of de computer is aangesloten op het telefonie netwerk. ------------------------- 1. Download het ZIP bestand uit de bijlage op een Windows machine. 2. Pak het bestand uit. 3. Dubbelklik op "Pingtest.bat". Het commando sc...

Handleiding Troubleshooting guide

Handleiding Troubleshooting guide Zie bijlage

BLF problemen

BLF problemen Zie bijlage

Waarom registreert mijn Yealink toestel niet in de auto-provisioning geconfigureerd als "notls.<domain>"?

Waarom registreert mijn Yealink toestel niet in de auto-provisioning geconfigureerd als "notls.<domain>"? Provisioned Yealinks gebruiken DNS-NAPTR/SRV om verbinding te maken met het platform. Sommige oude DNS Servers ondersteunen NAPTR or SRV requests niet en maken het onmogelijk om het toestel te registreren. Om te zien of het toestel last heeft van dit probleem, check dan de instellingen in de account pagina van het toestel: - Bij domein staat notls.<domain>, bv notls.sip...

Handleiding Ghost calls Yealink

Wat is er aan de hand? Het VoIP verkeer (SIP) gaan over diverse poorten binnen je netwerk. Externe personen kunnen in sommige gevallen (moedwillig) ook data pakketjes sturen naar deze poorten. Dit kan er voor zorgen dat je toestel overgaat waarbij er een vreemd nummer in je display staat, bijvoorbeeld 100, 101 of 1001. Deze oproepen worden veelal direct verbroken zodra je probeert op te nemen. Dit probleem komt voornamelijk voor op Yealink toestellen. Deze oproepen kunnen in principe geen kwaa...

BLF op Yealink blijft rood branden of brandt niet

BLF op Yealink blijft rood branden Pas dit aan in het toestel door: Features General Information BLF LED Mode op "0" zetten

Wat is SIP ALG?

SIP ALG staat voor SIP Appliation Layer Gateway. Het wordt ook wel SIP helper, SIP service, SIP stack genoemd. SIP ALG is een stukje software in een router die IP adressen aanpast om zo de inkomende VoIP gesprekken te helpen. Vaak is dit stukje software niet goed gebouwd waardoor de inkomende gesprekken niet binnen kunnen komen. Het kan echter ook zo zijn dat het doorschakelen niet goed gaat of dat er eenzijdige audio is. Het uitschakelen van SIP ALG de beste oplossing. De volgende problem...

SIP ALG uitschakelen op Ziggo router

Stap 1: Log in op de Ziggo ubee router. Navigeer met de webbrowser naar het IP adres van uw Ziggo ubee router. De standaard gegevens hiervan zijn: URL: http://192.168.178.1 Gebruikersnaam: ziggo Wachtwoord: draadloos Stap 2: Navigeer naar geavanceerde instellingen -> Gateway -> Options Klik hier onder NAT ALG Status, bij SIP de optie uit. Klik vervolgens op Apply. Hierna is de SIP ALG NAT functie van de Ziggo ubee modem/router uitgeschakeld.

Yealink pcap trace

Af en toe is het nodig om een trace aan te leveren, op de Yealink toestellen kan je heel eenvoudig een pcap trace starten via de web IU: Settings -> Configuration. Er zijn twee verschillende traces: - Normaal: leg alle SIP-signalen van het apparaat vast. - Enhanced: leg alle SIP-signalen en audio van het apparaat vast - Onderstaande kan afwijken afhankelijk van de firmware/type - Inloggen in het apparaat, bijvoorbeeld 192.168.1.10. - Ga naar 'Configuratie'. - Stel 'PCA...

Hoe bekijk ik een trace? (PCAP file)?

If you made a trace from your device, then you need to open this file in a special application. The most used application is 'Wireshark'. You can download this free software here: https://www.wireshark.org/#download How to check the SIP Signalling of a call? - Open the file in Wireshark - Go to 'Telephony' and click 'VoIP calls' (https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/9089671159/original/zevUbnWk5J5ywHZDTSt6w0wBGAFX9DcxtA.png?...

Qaller ondersteunde OS

Omdat besturingssystemen na verloop van tijd het eind van hun levensduur naderen, kunnen wij niet alle versies ondersteunen. Alleen de laatste versie(s) van het besturingssysteem worden ondersteund. Oudere versies worden alleen ondersteund op best effort basis en zullen met een lagere prioriteit worden behandeld. Android OS version Build year Support Android 6 2015 Not supported Android 7 2016 Not supported Android 8 2017 Not supported Android 9 2018 Bes...

Yealink autoprovisioning whitelist

Om er voor te zorgen dat Yealink toestellen de autoprovisioning aanvragen kunnen doen is het aan te raden om onderstaande te whitelisten in je netwerk. https://dm.yealink.com >> https://api-dm.yealink.com >> https://rps.yealink.com >> 52.71.103.102 35.156.148.166 106.15.89.161 47.75.58.202 47.89.187.0 54.174.154.29 52.5.133.228 In principe wordt poort 443 TCP en UDP hiervoor gebruikt.

Hoe maak ik een Pingplotter trace?

Het kan zijn dat wij om een Pingplotter trace vragen. Met een Pingplotter kunnen wij over een langere tijd zien wat de route is van het verkeer naar ons netwerk. 1. Download en installeer Pingplotter via de website van Pingplotter Pingplotter is gratis te downloaden via de website van Pingplotter: https://www.pingplotter.com/download/ Na het installeren, kan je Pingplotter direct opstarten vanaf je computer. 2. Start traces naar onze datacenters Binnen Pingplotter, kunnen er meerdere...