E-mail vereisten billingportal

De billingportal kan facturen per email verzenden en zal hiervoor het ingestelde emailadres vanuit jullie domeinnaam sturen. Om deze te kunnen sturen en zodat deze bij de ontvanger niet als SPAM gezien wordt, dien je hiervoor onderstaande instellingen over te nemen:

1. Whitlabel reseller

Maak je gebruik van de whitelabeling op de telefooncentrale (eigen URL en logo), dan heb je van ons al de DKIM records ontvangen voor alle emailnotificaties die vanuit de telefooncentrale worden verzonden. Voor de billingportal hoef je hier geen extra instellingen voor door te voeren. 

 

2. Geen whitelabel reseller

Indien je geen whitelabeling hebt op de telefooncentrale, dan kun je onderstaande instellingen worden doorgevoerd: 

 

SPF record

Heb je al een SPF tussen je DNS records staan dan dien je deze aan te vullen met ip4:185.19.236.0/22

Wanneer je nog geen SPF in gebruik hebt dan dien je deze aan te maken:

   
  Type   TXT
  Host   *
  Value   v=spf1 a mx ip4:185.19.236.0/22 ~all
  TTL   3600

 

Mochten de bovenstaande wijzigingen niet lukken dan kun je je domeinnaam leverancier om hulp vragen.

Na een aantal uur kun je via https://mxtoolbox.com/spf.aspx verifiëren of de wijziging is doorgevoerd. Mocht de mail daarna alsnog in de spam terecht komen dan adviseren wij om onderstaande stap te volgen.

Via https://www.mail-tester.com/ kun je een test mail sturen vanuit de billingportal om te zien of de wijzigingen correct zijn doorgevoerd.